תרגילים להורדת חרדה

תרגילי נשימה הם כלים נפלאים להורדת חרדה. הם עוזרים ברגעי חרדה אבל צריך לתרגל אותם ולהכניס אותם ל"אוטומט" שלכם על מנת שיהיו נגישים כשתצטרכו אותם, אז איך עושים את זה?

מומלץ לעשות תרגילים להורדת חרדה עם משהו שיש לו ניסיון, אבל במידה ואתם צריכים עזרה ראשונה, אז כשאתם עושים נשימות נסו להיות במקום שלא יפריעו לכם. במידת האפשר שזה יהיה מקום שקט.

תרגיל נשימה 4/4

חזרו על התרגיל עם הפסקה קצרה כ10 פעמים

4 קחו נשימה וספרו עד

החזיקו את הנשימה בספירה של 4

נשפו בספירה של 4

החזיקו את הנשימה בספירה של 4

שימו לב: התאימו את הספירה לקצב הנשימה הנוחה שלכם. אין צורך להיות במאמץ. במידה ובתרגיל כתוב שצריך לספור עד 4 וזה מהיר או איטי מידי עבורכם התאימו את הנשימות לקצב הנשימה הנוחה לכם.

תרגיל נשימה מקש

קחו קש ונשמו דרכו, החזיקו מעט את האויר והוציאו אותו דרך האף. חזרו על כך 5 פעמים.

שימו לב: התאימו את התרגיל לעצמכם. במידה והנשימות קצרות האטו מעט את הקצב ושימו לב לתחושתכם. במידה ואתם נושמים מהר או יותר מידי הפסיקו ועברו לתרגיל אחר .

מדיטצית הרפיה

שבו על כיסא או על כרית על הרצפה, כשהגב זקוף, לא מתוח מידי ולא רפוי מידי. הצואר והראש בהמשך לגב. הסנטר נוטה מעט פנימה כמו מחוו קטנה של הצוואר בהמשך לראש. הכתפיים שמוטות לצדדים, שרירי הבטן רפויים. שימו לב למגע של הגוף שלכם עם הכרית או הכסא, למגע של כפות הרגליים עם הנעליים או עם הרצפה. התחילו להבחין בנשימה שלכם. הדבר הטבעי שאתם עושים כל רגע, כל הזמן. אין צורך לשנות שום דבר רק לתת לה תשומת לב. הנשימה צריכה להיות כפי שהיא כרגע ואנחנו לרגע מוותרים על כל מטרה .להפיק ממנה משהו, להפיק מההפסקה הזאת משהו. נסו לנשום בלי צפיות. אם עולות מחשבות, מכאובים, רגשות זה בסדר גמור, רק חזרו לתשומת לב לנשימה.

מדיטציה – 5 דקות